Ofert jednorazowa dla obecnych subskrybentów

Zwykle opisuję takie lejki, gdzie ofertę jednorazową One Time Offer kierujemy do nowych klientów, subskrybentów. Oczywiście to nie jest jedyna droga i zaraz omówię Ci ciekawą ścieżkę, którą możesz wykorzystać w swoim biznesie. Po jakim czasie pokazać ofertę jednorazową? Zamiast pokazywać OTO, zaraz po zapisaniu na newsletter, czy zaraz po dodaniu produktu do koszyka możesz…



Zwykle opisuję takie lejki, gdzie ofertę jednorazową One Time Offer kierujemy do nowych klientów, subskrybentów. Oczywiście to nie jest jedyna droga i zaraz omówię Ci ciekawą ścieżkę, którą możesz wykorzystać w swoim biznesie.

Po jakim czasie pokazać ofertę jednorazową?

Zamiast pokazywać OTO, zaraz po zapisaniu na newsletter, czy zaraz po dodaniu produktu do koszyka możesz poczekać trochę dłużej i dopiero zaskoczyć klienta swoją ofertą.

Ofert jednorazowa dla obecnych subskrybentów

Ile czekać? Tydzień, dwa, a może miesiąc… Chodzi o to, by zbudować pewną relację. Po kilku tygodniach na liście adresowej, wyślesz pewnie kilkanaście wiadomości, gdzie będziesz dzielić się wiedzą i pokażesz trochę siebie 🙂

W tradycyjnym modelu, subskrybent, czy klient jest jeszcze zimny, nie zna Cię i Ci nie ufa. To kilka tygodni kontaktu mailowego pozwoli Ci ocieplić relację i zbudować zaufanie.

Potencjalnie jest większa szansa sprzedać coś, pierwszy raz, komuś, komu dajesz już od jakiegoś czasu wartość i komuś kto Cię zna.

Komu pokazać One Time Offer?

Jeśli wprowadzasz One Time Offer dziś, to nie musisz ograniczać się do zaproponowania jej subskrybentom, którzy dopiero od dziś zapiszą się na Twoją listę. To świetna okazja, by odezwać się do tych, którzy są Twoimi subskrybentami już od 3 miesięcy, czy roku a wciąż nic nie kupili.

Oferta jednorazowa kierowana do tych osób ma zwykle na celu pokrycie kosztów kampanii, czy też przełamanie ich do dokonania pierwszego zakupu. Stąd też oferta powinna być nie do odrzucenia, a cena mało zaporowa.

Inna możliwość, to zaskoczyć obecnych klientów i w ramach podziękowania przygotować dla nich specjalną ofertę. Tutaj również można operować na zniżkach, ale to nie jedyna opcja. Możesz spróbować z pakietem produktów w niższej cenie. Np: kup 3 książki a otrzymasz 30% zniżki; kup dużą pizzę, a napój dostaniesz gratis 🙂

Ofert jednorazowa dla obecnych subskrybentów

W obu przypadkach, OTO może być tylko początkiem lejka. Kiedy klient się zdecyduje i jest gotów otworzyć portfel, możesz zaproponować mu kolejną atrakcyjną ofertę, która znacznie zwiększy wartość koszyka.

Minusem takiego rozwiązania jest przychód odroczony w czasie. Nie możesz liczyć na natychmiastowe pokrycie kosztów kampanii, ani na szybkie rozpoczęcie zarabiania na subskrybencie.

Ile dać czasu na podjęcie decyzji?

Możesz eksperymentować z tradycyjnym 15 minut, może się jednak okazać, że to za mało. Zauważ, że tutaj oferty nie pokazujesz jako kolejny krok na kranie komputera, tylko wysyłasz ją na email.

Poczta sprawdzana jest w różnych okolicznościach, w różnych miejscach i na różnych urządzeniach. Może się zdarzyć tak, że klient stoi w kolejce do apteki, otrzymuje od Ciebie maila, otwiera, klika w ofertę i zaczynamy mu odliczać 15 minut… W takich okolicznościach, to może być za mało czasu 🙂

A gdyby tak dać 24 godziny? Albo czas do północy? Na beTimes.pl możesz ustawić obie opcje. Wszelkie rozwiązania są oczywiście do przetestowania i sprawdzenia, które będzie skuteczniejsze u Ciebie.

Śmiało możesz wysłać kolejkę 2, czy 3 maili. Pierwszy rano, kolejny po południu i jeszcze kilka minut przed końcem czasu. Ktoś, kto zobaczy ofertę dopiero dnia kolejnego, albo po tygodniu, co prawda nie dostanie maila, ale wciąż będzie miał czas do północy, tego dnia, którego po raz pierwszy kliknął link.

Jak to ogarnąć technicznie?

Chyba w każdym systemie mailingowym da się ustawić kolejkę maili. Załóżmy zatem, że każdemu nowemu subskrybentowi, chcesz przedstawić ofertę po 4 tygodniach od zapisania. Przygotuj zatem takiego maila z linkiem do oferty.

Ofert jednorazowa dla obecnych subskrybentów

Na ofercie wstaw licznik beTimes.pl, który będzie subskrybentowi odliczał jego unikalny czas np. do północy. Taki skrypt ustawisz tylko raz i każdy odwiedzający będzie mógł skorzystać z oferty tylko do północy tego dnia, którego po raz pierwszy zajrzy na ofertę. Gdy czas minie, nastąpi przekierowanie na stronę z informacją, że oferta przepadła.

Ofert jednorazowa dla obecnych subskrybentów

Jeśli chcesz też pokazać ofertę obecnym kontaktom, musisz wybrać, kto to dokładnie ma być? Wszyscy? Raczej nie. Stwórz segmenty subskrybentów, którzy np. nigdy jeszcze nic nie kupili, albo którzy ostatnio kupili więcej niż 6 miesięcy temu. I to właśnie do nich skieruje tę specjalną ofertę.

A Ty masz już One Time Offer u siebie ?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem