Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Presja czasu i widok uciekających sekund pobudzają wyobraźnię i pomagają podjąć szybciej decyzję zakupową. To pewnie dlatego coraz więcej sklepów internetowych stosuje na swoich platformach właśnie liczniki odliczające. Odliczają do końca promocji, do końca dnia darmowej dostawy, czy też czas pozostały na zamówienie z gwarancją dostawy jutro.

W tym wpisie przedstawię Ci kilka takich przykładów sklepów wykorzystujących licznik jako narzędzie marketingowe. A przy okazji, poznasz nie tylko narzędzia, ale i ciekawe techniki sprzedażowe.

Odliczanie do końca trwania promocji

Klasyczna promocja z okazji, tutaj akurat jesieni, ograniczona czasowo – do konkretnej daty.

Banner z licznikiem, przyklejony na górze każdej podstrony.

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Czy widząc, że zostało 18 godzin promocji, będziesz odwlekać z zakupem do następnego tygodnia?

Jest różnica między informacją, że promocja trwa do: 04.10.2018 a informacją, że koniec promocji za 18 godzin. Pomimo, że obie informacje wskazują na tę samą datę.

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Okazji na promocje jest mnóstwo zajrzyj do Kalendarza strategicznego 🙂

Oferta jednorazowa

Mając bazę obecnych klientów, albo np. subskrybentów bloga, można się pokusić o stworzenie kampanii One Time Offer. Czyli przedstawić swoim kontaktom ofertę ograniczoną czasowo.

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Wybierz jeden produkt ze swojego sklepu, i zrób naprawdę mega promocję, np. 40, 50, 60 % zniżki na zakup danego produktu, z zastrzeżeniem, że na podjęcie decyzji będzie niewiele czasu. Na powyższym screenie jest to 60 minut. Równie dobrze może sprawdzić się 15 minut.

A co jeśli czas minie?

Wtedy przekierowujesz klienta na stronę z produktem w cenie regularnej. Najlepiej z informacją, że niestety, ale czas minął, oferta przepadła i nie można do niej wrócić. Zostaw też możliwość zakupu produktu, ale w cenie standardowej 🙂

Jak to zaplanować i ogarnąć technicznie?

Najpierw zastanówmy się, kiedy i komu możesz przedstawić taką ofertę? Poniżej mam kilka przykładów, komu, kiedy i jak możesz pokazać One Time Offer.

Po zapisaniu się na sklepowy newsletter

Kiedy ktoś zapisuje się na Twój newsletter, to pierwsze lody przełamane. Nie ma na co czekać, możesz zaproponować mu od razu produkt ze zniżką z ograniczonym czasem na podjęcie decyzji.

Zamiast strony podziękowania – po zapisie – przekieruj klienta na tę specjalnie przygotowaną ofertę.

Ktoś kto jeszcze nic od Ciebie nie kupił, a dopiero zapisał się na Twoją listę, ma szansę szybko stać się klientem.

Mailing dla najlepszych klientów

Możesz docenić powracających klientów i to właśnie im przedstawić tę niezwykłą ofertę. Albo obudzić tych, którzy już dawno nic od Ciebie nie kupili. W sumie nie stoi nic na przeszkodzie, by przeprowadzić dwie kampanie 🙂

Wybierz sobie zatem pewną grupę odbiorców i przygotuj dla nich maila, w którym zakomunikujesz właśnie tę specjalną ofertę.

Przejście do strony zamówienia

To może być scenariusz nieco trudniejszy technicznie do realizacji i wymaga też solidnego zaplanowania. Po dodaniu przez klienta produktów do koszyka i próbie przejścia do strony opłacenia zamówienia, przekieruj go do oferty jednorazowej.

Zamiast formularza zamówienia, pokaż mu tę specjalną ofertę. Tutaj ważny jest odpowiedni dobór produktu. Idealnie gdyby pasował on do produktów koszyku.

Co dzięki temu zyskujesz? Zwiększasz wartość koszyka.

Wybór produktu

Produkt powinien być dopasowany do potrzeb klienta. Trudno określić te potrzeby, nie znając jeszcze klienta.

Kierując ofertę do obecnych klientów, wiesz co kupili w przeszłości i na tej podstawie możesz im przygotować produkt. Dla tych całkiem nowych, wybierz coś, na co potencjalny każdy kto wejdzie na Twój sklep, mógłby się skusić.

Dla tego produktu przygotuj osobną podstronę. W sklepie sklonuj istniejący produkt i utwórz nowy, tak by był dostępny pod innym adresem. Dobrze gdyby strona tego produktu wyglądała inaczej niż pozostałe. Tutaj nie potrzebujemy w zasadzie standardowych elementów wyświetlanych na sklepie, jak menu, podobne produkty, logo, itp…

Idealnie, gdyby ta oferta była przygotowana na całkiem oddzielnym, czystym szablonie, albo była to zupełnie nowa podstrona np. landing page.

Licznik odliczający czas do końca trwania promocji

Taki licznik w kilka sekund stworzysz na beTimes.pl.

 

Wystarczy wybrać rodzaj – odliczaj każdemu odwiedzającemu osobno. A potem wygenerowany kod wkleisz na stronę tego produktu. Skrypt rozpozna danego użytkownika i będzie odliczał mi unikalny czas. Jeśli czas minie, przekieruje go na stronę z informacją, że oferta przepadła.

Jak to zrobić na popularnych platformach sklepowych znajdziesz w artykułach pomocy
One Time Offer na shoper.pl, Licznik na shoplo

Śmiało możesz też wklejać licznik na innych platformach.

Gwarancja dostawy jutro

Dostawa zamówionego produktu jutro, często jest możliwa, pod jednym warunkiem. Warunek jest taki, by zamówienie było złożone dziś do konkretnej godziny, np. do godz. 16.

Niektóre sklepy w ogóle o tym nie mówią, inne umieszczają krótką informację, a jeszcze inne wyświetlają licznik odliczający czas jaki pozostał dziś do zamówienia produktu z gwarancją dostawy jutro 🙂

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Licznik, dowolnie możesz przypiąć na stałe na górze lub dole strony, albo umieścić w opisie, przy przycisku akcji.

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

 

Poniżej przykład sklepu, który gwarantuje dostawę jutro, ale nie odlicza czasu, jaki dziś pozostał na złożenie zamówienia.

 

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

 

Podobnie dwa kolejne przykłady

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

 

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Jak odliczać czas – gwarancja dostawy?

Jeśli ktoś zamówi w Twoim sklepie w sobotę, to zapewne nie może liczyć na dostawę już w niedzielę. Dlatego też, dobrze, gdyby była możliwość ustawienia w które dni licznik ma się wyświetlać i do której godziny odliczać danego dnia.

Taki licznik skonfigurujesz i utworzysz na beTimes.pl

Spójrz na screen poniżej. Wybierasz dni, w których licznik ma odliczać oraz konkretnie od której i do której godziny.

Licznik gwarancja dostawy beTimes.pl

 

Dzień darmowej wysyłki

Jest to podobny rodzaj promocji, jak w pierwszym przykładzie, gdyż, promocja trwa do konkretnej daty. Tutaj jednak argumentem przekonującym jest brak kosztów dostawy a nie obniżka ceny 🙂

A skoro sklep daje aż taką wartość dla klienta, to warto tę informację odpowiednio zakomunikować. Aby komunikacja była skuteczna – prowadziła do zakupu – warto użyć presji czasu. I w wyrazisty sposób odliczać czas do końca trwania dnia darmowej wysyłki.

Licznik taki najlepiej umieścić na stałe, przyklejony do góry, do dołu, na każdej podstronie sklepu.

 

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

 

Okazje dnia

Okazje dnia robi już Allegro, BonPrix, Amazon… Każdego dnia wybrane produkty można kupić w atrakcyjnej cenie. Ale tylko tego dnia. A skoro coś jest ograniczone czasowo – to można użyć presji czasu i odliczać czas, jaki pozostał na podjęcie decyzji zakupowej.

Sposób odliczania czasu jest podobny to tego przy okazji gwarancji dostawy jutro. Z tym, że tutaj możesz odliczać do północy.

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

 

To od Ciebie zależy, czy promocję dnia będziesz mieć codziennie, a może tylko raz w tygodniu. Dokładny harmonogram ustalisz tworząc licznik na beTimes.pl

 

Promocje, liczniki i gwarancja dostawy w sklepach internetowych

Czas ucieka

Tobie też czas ucieka, wyprzedź konkurencję i zastosuj nowe techniki sprzedażowe, wypróbuj nowe narzędzia… Zauważ, że powyżej masz omówione co najmniej 4 techniki sprzedażowe. Kiedy wdrożysz u siebie pierwszą z nich ?

Daj znać w komentarzu, czy stosujesz lub zamierzasz stosować, którąś z powyższych technik?

 



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem