Lead Magnet – jak przyciągnąć do siebie klientów?

Pewnie nie raz, na jakimś blogu skusiłeś się na jakiś darmowy ebook, wideo, w zamian za zostawienie swojego maila. To co otrzymałeś gratis w zamian, to właśnie Lead Magnet.

Lead magnet, to jakaś wartość dla klienta, która go przyciągnie do Ciebie. Klient/lead zostawia u Ciebie kontakt i jeśli dobrze o niego zadbasz, to jest szansa, że stanie się Twoim klientem.

Tak to właśnie działa.

Co możesz dać klientowi „za darmo”?

Czy aby na pewno za darmo? Owszem, produkt jest dostarczany nieodpłatnie, nie otrzymujesz za niego pieniędzy. Ale tak naprawdę,  w zamian dostajesz dane kontaktowe klienta – nic nie ma za darmo 🙂

Lead magnet, to nie musi być tylko konkretny materiał (ebook, szkolenie, …). Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to możesz w zamian za maila dać kod na 10% zniżki przy pierwszych zakupach albo darmową dostawę. To też jest wartość dla klienta.

A jeśli sprzedajesz meble, możesz zaoferować darmowy projekt kuchni wraz z wizualizacją. Jesteś mechanikiem – zaproponuj darmowy przegląd auta 🙂

Wystarczy odrobina wyobraźni, a lead magnet da się zastosować w każdej branży. Skupimy się jednak na biznesach online i produktach cyfrowych.

Co możesz dać za darmo?

Ebook

To może być np. poradnik, rozwiązujący jeden, konkretny problem klienta. Piszesz tylko o konkretach, podajesz przykłady, tak, aby jak najszybciej udało się wdrożyć wiedzę z tego materiału.

Raport

Np. wyniki ankiety, jaką przeprowadziłeś na swoich czytelnikach. Jeśli takie dane mają wartość i mogą być dla klienta przydatne, to śmiało, podziel się nimi.

Checklista

Czyli konkretnie, co krok po kroku zrobić, aby osiągnąć zamierzony efekt. Np. Checklista bezpieczeństwa WordPress – co zrobić, aby zabezpieczyć się przed atakami.

Lista narzędzi

Np. niezbędna, przy prowadzeniu bloga, lista wtyczek WordPressa. Albo innych zewnętrznych aplikacji, przydatnych przy tworzeniu email marketingu.

Arkusz kalkulacyjny

Jeśli tylko rozwiąże jakiś problem, to dlaczego nie? Może to być arkusz do stworzenia budżetu domowego, albo obliczenia rentowności jakiegoś projektu.

Infografika

Czyli skondensowane i przedstawione graficznie wyniki badań. To nie koniecznie muszą być Twoje badania. Wykorzystaj ogólnodostępne dane i zrób z nich infografikę. Zamiast opasłego pdf, powstanie jeden plik w przystępnej do przyswojenia formie.

Mini kurs

Raczej nie powinien, to być rozbudowany kurs, a krótki, dający szybki efekt i skupiający się tylko na jednym problemie. No i też nie może długo trwać, ani być rozłożony w czasie… ale o tym jeszcze poniżej…

Wideo fragment szkolenia

To musi być nie tylko demo – zachęta do dalszych zakupów – ale też wartość dla klienta.

Lead Magnet - jak przyciągnąć do siebie klientów?arkusze jako lead magnet – przykład z bloga jakoszczedzacpieniadze.pl

Kilka cech skutecznego lead magnet’a

Poniżej kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć skuteczny produkt, przyciągający klientów. Produkt, który będzie spójny z tym co robisz i przede wszystkim, z potrzebami klienta.

Rozwiązuje jeden konkretny problem

Pewnie chciałbyś podzielić się wszystkim co wiesz i zrobić obszerny i kompleksowy materiał… Ale to nie o to chodzi. Tutaj, lepiej, jeśli pomożesz klientowi tylko w jednej sprawie.

Jedna obietnica, zamiast długiej listy

To nie książka, ani 4-tygodniowe szkolenie. Nie próbuj na siłę opisywać produktu rozbudowaną listą cech. Skup się na jednej korzyści – i tylko ją wyeksponuj. No i niech to będzie obietnica, czegoś, czego klient potrzebuje 🙂

Natychmiastowa wartość

Lead magnet powinien dawać od razu wynik i prawdziwą wartość. Kilkudniowy kurs odpada. Tak samo, jak wszelkie inne formy, które będą zmuszały do czekania na efekt.

Krótka treść

Ebooka dostarczysz natychmiast, ale jeśli będzie składał się z 100 stron tekstu, to i tak nie da się go natychmiast skonsumować… Zamiast na ilości, skup się na jakości

Postrzegany, jako bardzo wartościowy

Pomimo, że darmowy, to powinien być postrzegany, jak coś o wysokiej wartości. Zadbaj nie tylko o content, ale też o opakowanie 🙂

Lead Magnet - jak przyciągnąć do siebie klientów?szablon biznesplanu jako lead magnet – przykład z malawielkafirma.pl

Co dalej?

Jeśli lead magnet jest gotowy, to możesz zacząć rozdawać go klientom 🙂

W wielkim skrócie…

Stwórz formularz zapisu na listę adresową i umieść na stronie. Dodaj informację, że jeśli czytelnik poda swój email, to w zamian otrzyma darmowy materiał.

Po potwierdzeniu maila, możesz wysłać link do pobrania pliku, załącznik, albo dane do logowania, gdzie czeka na niego treść.

A zamiast strony podziękowania możesz klientowi przedstawić jednorazową ofertę

Aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki tkwi w mailu, który podał Ci klient, musisz utrzymywać z nim relację. Przygotuj serię maili, która pośrednio będzie zmierzać, to tego, by klient od Ciebie kupował 🙂

A jak jest u Ciebie? Masz już swój lead magnet? Jest zgodny z powyższymi wskazówkami?



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem