Dlaczego warto używać Facebooka, prywatnie, jako firma, jako marka?

Facebook, jako narzędzie, pomimo wielu, wielu wad i negatywów, posiada też kilka pozytywnych aspektów. I pisze to jako ktoś, kto „siedzi” na facebooku mniej niż od 2 lat.

Wcześniej był jakiś fake profil i przeglądanie newsfeeda, potem konto na potrzeby reklam. Ale dopiero od zeszłego roku, dołączyłem do pewnych grup, zaprosiłem znajomych ( nie do końca prawdziwych ), mam dwa funpage, eksperymentuje z reklamami, obserwuję (obserwowałem) inne strony i regularnie publikuje posty.

Zaznaczam, że skupiam się tylko na pozytywach, na bok odstawiając wady i zagrożenia 🙂

Facebook - wartości z używania

Znajomi

Nie mam na myśli kolegów z podstawówki ani rodziny. A osoby, które chcesz obserwować ze względu na to co robią, jaką widzą się dzielą, tacy, których faktycznie chcesz obserwować. Którzy niosą swoim przekazem jakąś wartość.

To mogą być przedsiębiorcy, blogerzy, marketerzy, youtuberzy. Albo osoby z innych dziedzin życia, które cię interesują, np: kulturyści, wędkarze, metalowcy.

Dzięki temu zyskujesz wiedzę, która Cię interesuje oraz niejako otaczasz się ludźmi, którzy będą dla Ciebie motywacją.

Grupy

Jest wiele wartościowych grup tematycznych na facebooku. Możesz tam zadać pytanie i uzyskać odpowiedzi od ludzi, którzy faktycznie są blisko tego tematu. Sam możesz odpowiadać na pytania innych, kreując się tym samym na eksperta.

Możesz też śledzić odbywające się w grupie dyskusję, zyskując tym samym wiedzę przekazywaną z różnych perspektyw.

Zdjęcia, wideo, live, posty

Obserwując znajomych oraz funpage trafiasz na różne formy przekazu. Ciekawe, udostępniane linki, zdjęcia prywatne, filmy. Refleksje w postach tekstowych a nawet relacje na żywo.

To również źródło wartościowej wiedzy, ale także możliwość budowania mniej formalnych relacji z osobami, które obserwujesz.

I tak samo w drugą stronę. Ty, publikując tego typu treści dbasz o relacje ze swoimi fanami, dajesz się poznać od bardziej prywatnej strony. Promujesz też w danym medium treści publikowane gdzie indziej.

Messenger

Messenger to kolejne narzędzie do komunikacji. Co więcej, umożliwia kontakt bezpośrednio z funpage. W mojej ocenie, to nie tylko narzędzie, ale kolejne źródło dotarcia do klienta.

Reklamy

W prawdzie sam w reklamach Facebooka, dopiero raczkuję, to wiem jak ogromone dają możliwości. Dostęp do ponad miliarda ludzi na świecie. Możliwość targetowania np. na konkretną ulicę w konkretnym mieście. Albo dotarcie do użytkowników iPhone, którzy się ostatnio zaręczyli.

Czy można w ogóle marzyć o lepszym medium? 🙂

News Feed Eradicator

I choć miałem się skupiać tylko na pozytywnych aspektach, to nie da się obejść obojętnie obok masy nie wartościowej treści i scrollowwania news feeda w nieskończoność.

Facebook - wartości z używania

Jeśli czujesz, że za dużo czasu poświęcasz dla facebooka, to możesz skorzystać z wtyczki do przeglądarki News Feed Eradicator. Wtyczka ta ukryje Twojego newsfeeda, a Ty dotrzesz tylko to tych treści, do których naprawdę chcesz. Możesz włączyć powiadomienia ze stron i grup, które naprawdę chcesz śledzić, albo samodzielnie wchodzić co jakiś czas w odpowiednie miejsca.

A jakie Ty masz podejście do facebooka?



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem