Co klient od razu musi zobaczyć, po wejściu na sklep internetowy?

Niektóre informacje są tak oczywiste, że może nie widzisz sensu dzielenia się nimi, z kolei inne, owszem, umieściłeś, ale i tak klient nie może ich znaleźć.

Klienci szukają na sklepie różnych rzeczy. Niektóre z nich od razu przesądzą o zakupie, z kolei inne poprawiają wiarygodność sklepu albo przyspieszają decyzję zakupową.

Warto ułatwić klientowi życie, tym samym zmniejszając ilość porzuconych koszyków.

Poniżej kilka, niekoniecznie oczywistych, informacji, jakie powinny znaleźć się na sklepie internetowym, w miejscu łatwo dostępnym klientowi.

Koszty i czas dostawy

Niestety, wysokie koszty i długi czas dostawy, to najczęstsze przyczyny porzuceń koszyków. A zaraz za nimi, jest brak tych informacji na sklepie.

Gdybym stawiał własny sklep, pierwsze, co bym zrobił, to umieścił na samej górze informację o kosztach i czasie dostawy. I o ile to byłoby możliwe, dostawę zrobiłbym darmową 🙂

Wysokie koszty dostawy

To potrafi skutecznie odstraszyć klientów, tym bardziej, jeśli o faktycznych kosztach dowiedzą się dopiero w kolejnym kroku składania zamówienia – dlatego często porzucą taki koszyk.

Co klient od razu musi zobaczyć, po wejściu na sklep internetowy?

Nie w każdej branży, można pozwolić sobie na darmową dostawę – marże na to nie pozwalają.
Możesz jednak próbować manipulować tymi kosztami:

  • Spróbuj rozłożyć koszty częściowo na cenę produktu
  • Poszukaj innego dostawcy paczek
  • Zrób darmową dostawę przy zamówieniu powyżej X zł
  • Weź koszty na siebie – zarabiaj na klientach powracających 🙂

Zastanów się, w jaki sposób możesz obniżyć koszty dostawy w swoim sklepie

Czas dostawy

W wielu przypadkach, możliwa jest dostawa już dnia kolejnego. Oczywiście, o ile wysyłka zostanie zlecona odpowiednio wcześnie, klient nie mieszka na tzw. drugim końcu Polski, no i jeśli kurier się postara…

Dostawa dnia kolejnego, to ogromna wartość dla klienta, jeśli dajesz taką opcje do wyboru – to śmiało chwal się tym koniecznie.

Co klient od razu musi zobaczyć, po wejściu na sklep internetowy?

Nawet jeśli u Ciebie czas ten nie jest tak imponujący, to i tak, jasno poinformuj klienta, ile będzie musiał czekać.

Jeśli czas dostawy, zależy od sposobu dostawy, to daj użytkownikowi taką informację. Jeśli trzeba to umieść tabelkę, a w procesie zamówienia zrób automatyczne obliczanie tegoż czasu.

Wypromować możesz jednak ten możliwie najkrótszy czas – daj informację, na samej górze.

Gwarancja dostawy jutro

Jeśli Twój dostawca gwarantuje dostawę dnia następnego, o ile paczki zostaną nadane np. do godziny 16 – to śmiało – wykorzystaj tę informację i poinformuj klienta.

Możesz dodatkowo umieścić licznik odliczający, ile godzin zostało na złożenie zamówienia z gwarancją dostawy jutro.

Taki licznik możesz utworzyć na https://betimes.pl

Poza funkcją informacyjną, taki licznik wpływa również, na szybsze podjęcie decyzji 🙂

Czas na zwrot

Standardowo czas na zwrot wynosi 14 dni. Nie każdy o tym wie, nie każdy ma tego świadomość, a to bardzo ważna informacja. Postaraj się, aby była dobrze widoczna dla użytkownika.

Tym bardziej, jeśli na Twoim sklepie internetowym, czas na zwrot jest dłuższy niż 14 dni – wykorzystaj to jako atut i chwal się tym 🙂

Co klient od razu musi zobaczyć, po wejściu na sklep internetowy?

Formy płatności, ikonki i loga

Tak pozornie banalne elementy, mają jednak wpływ na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta.

Informacja o formach płatności
To nie tylko poinformowanie klienta, w jaki sposób może zapłacić w Twoim sklepie.

Prawie 40% badanych klientów, wskazuje, że możliwość płatności przy odbiorze, wpływa na przekonanie o wiarygodności sklepu internetowego. Również same loga systemów płatności, czy kart kredytowych uwiarygadniają sprzedawcę.

Co klient od razu musi zobaczyć, po wejściu na sklep internetowy?

Jeśli dodanie tychże grafik pomoże Ci poprawić konwersję choćby o kawałek procenta, to warto to zrobić.

Kłódki, certyfikaty…
Okazuje się, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, czy w sklepie jest zainstalowany certyfikat SSL – czy w adresie wyświetla się kłódka 🙂 Pomijając aspekt wiarygodności, certyfikat dobrze posiadać również ze względów bezpieczeństwa. Jeśli jeszcze takowego nie posiadasz, możesz skorzystać z darmowego letsencrypt.org

Informacja o dostępności produktu

Co może bardziej zirytować niż „produkt niedostępny”, po dziesiątkach kliknięć podczas poszukiwań?

Najlepiej nie irytować klientów i dbać o bieżące zatowarowanie 🙂

A jeśli już zdarzy się brak jakiegoś produktu, to jasno o tym poinformuj. Zamiast możliwości dodania do koszyka, daj przycisk „Poinformuj, gdy będzie dostępny” – przy okazji masz kontakt do klienta 🙂

Oprócz tego wyraźnie napisz, że produkt jest teraz niedostępny i niestety nie da się go zamówić. Jeśli to możliwe, to podaj datę, kiedy znów wróci na półki.

Warto dodać też informację, ile pozostało sztuk na stanie – szczególnie jeśli zostało nie wiele – to może wpłynąć na szybsze podjęcie decyzji zakupowej.

Opis produktu

W zasadzie, chyba najważniejsza informacja, to informacja o produkcie. Jego dokładny opis, dane techniczne, zdjęcia, możliwości zastosowania, instrukcje użycia, …

Niestety wciąż, często spotykam opisy zamykające się w 2 zdaniach, które nic nie wnoszą. Zdjęcia są ważne, ale same, mogą nie wystarczyć. Szczególnie przy produktach specjalistycznych, klient chce się o nim wszystkiego dowiedzieć, poznać wszystkie fakty, dane techniczne, ale też przykłady zastosowania czy też konserwacji.

Co klient od razu musi zobaczyć, po wejściu na sklep internetowy?

Jak dobrze opisać produkt, to temat na oddzielny artykuł, albo nawet ebooka… Niemniej, pamiętaj – nie ma zbyt długich ofert 🙂 Im lepiej opiszesz, to co sprzedajesz, tym bardziej przekonasz klienta i rozwiejesz więcej jego wątpliwości.

Gwarancja na produkt

Praktycznie każdy produkt objęty jest gwarancją a klienci i tak dopytują, jaki długi jest okres, czy trzeba mieć paragon itd…

Wykorzystaj gwarancję jako atut produktu i podaj klientowi tę informację, w taki sposób, by nie musiał dopytywać, ani szukać w regulaminie. Opisz dokładnie co będzie musiał zrobić, aby z gwarancji skorzystać, kto pokrywa koszty przesyłki, kto załatwia kuriera, …

Podsumowując…

Daj klientowi, to czego szuka, w taki sposób, aby nie musiał tego szukać 🙂

Testuj, wdrażaj, poprawiaj i zmieniaj. Wiele, pozornie drobnych elementów, ma jednak wpływ na konwersję, na porzucenia koszyków, na decyzje zakupowe. Powyższe informacje, są takimi elementami i warto zadbać o ich odpowiednie wyświetlanie na sklepie.

A jak to teraz wygląda u Ciebie? Myślisz, że Twoi klienci są dobrze poinformowani?



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem