7 elementów skutecznej One Time Offer

Jeśli już stosujesz One Time Offer po zapisaniu się na Twoją listę adresową, to gratulacje:) Teraz pewnie chciałbyś, aby oferta jak najlepiej sprzedawała. Jest kilka sprawdzonych elementów, które powinny (muszą) być na takiej stronie, aby w pełni spełniałą ona swoją funkcję

Formularz zapisu na listę

W zasadzie to od skuteczności formularza zapisu na listę adresową uzależniona jest skuteczność Twojej OTO. Zwiększając konwersję formularza np. o 10%, tym samym, statystycznie, o tyle samo zwiększasz sprzedaż poprzez OTO.

Jeśli ktoś nie zapisze się na listę, to nie przejdzie do Twojej oferty. Dlatego też dbaj o to, by formularz zapisu miał możliwie największą konwersję.

Jak zwiększyć konwersję formularza

Kilka banalnych wskazówek

  • popraw jego wygląd i czytelność, zmień kolory, przestrzeń
  • ogranicz ilość pól
  • wyświetlaj duży formularz na stronie głównej
  • wyświetlaj formularz lub przycisk na każdej stronie
  • wyświetlaj formularz popup po kilku sekundach od wejścia na stronę
  • wyświetlaj formularz popup przy próbie opuszczenia strony
  • stwórz jasny przekaz, aby klient nie miał wątpliwości co otrzyma zapisując się
  • daj coś wartościowego w zamian za adres
  • testuj, zmieniaj, poprawiaj, mierz

Daj coś za darmo

Aby zwiększyć konwersję formularza zapisu, a tym samym oferty, daj coś darmowego w zamian za adres email. Coś darmowego, ale bardzo wartościowego, co można od razu, w prosty sposób wdrożyć.

Taką przynętą mogą być ebooki, szkolenia, checklisty, arkusze, nagrania wideo albo inne materiały pomocnicze. Układ wydaje się być uczciwy, Ty dajesz konkretną wiedzę, klient daje Ci swój adres email.

Poniżej przykład z bloga directresponse.pl
7 elementów skutecznej One Time Offer

Informacja nad ofertą o sukcesie

Na same górze One Time Offer, poinformuj wyraźnie subskrybenta, że został zapisany pomyślnie na listę adresową i za chwilę otrzyma na swoją skrzynkę pocztową obiecane materiały.

Użytkownik musi wiedzieć, co się tak naprawdę stało, że udało mu się zapisać i jeśli chce to może teraz coś kupić. Dobrze aby taki komunikat był jasny i wyraźny, aby nie umknął oczom klienta.

Poniżej przykład takiego komunikatu
7 elementów skutecznej One Time Offer

Odliczanie do końca oferty

Jeśli dajesz użytkownikowi ofertę ograniczoną czasowo, trwającą np. 10, czy 30 minut nie wystarczy mu o tym powiedzieć. Skuteczność oferty podnosi licznik odliczający do jej końca. Ubywające sekundy wywierają presję i uświadamiają klientowi, że za chwilę straci niezwykłą okazję… która się już nie powtórzy…

Taki licznik możesz umieścić w 2, 3 miejscach w ofercie. Na pewno na górze, aby był widoczny od razu po wejściu na stronę. Oraz na dole przy przycisku akcji, tak by pomóc w podjęciu decyzji. Jeśli oferta jest dłuższa i jej przewinięcie trochę zajmuję, to śmiało możesz wpleść jeszcze jeden licznik w treść.

Innym rozwiązaniem jest licznik na stałe przyklejony do góry lub dołu strony. Wtedy mimo przewijania, licznik cały czas jest widoczny i ciągle odlicza pozostałe minuty…

7 elementów skutecznej One Time Offer

Pokaż stronę tylko jeden raz

Alternatywą dla oferty ograniczonej czasowo jest oferta wyświetlana tylko jeden, jedyny raz. Nie ma ograniczeń czasowych, ale po zamknięciu lub odświeżeniu strony, oferta przepada bezpowrotnie.

Konieczne jest tutaj, jasne poinformowanie odwiedzającego stronę, że jest to oferta specjalna i widoczna tylko raz… a jeśli ją zamknie, to już nie będzie mógł na nią powrócić. Taki komunikat, w sposób wyróżniony, umieść na górze oferty. Potem możesz go jeszcze powtórzyć na dole obok przycisku akcji.

7 elementów skutecznej One Time Offer

Wideo na stronie

Wideo na tego stronach typu One Time Offer podnosi konwersję oferty. Nagraj zatem krótkie wideo i umieść w ofercie.

Na takim nagraniu, dobre gdybyś pokazał swoją Twarz i mówił bezpośrednio do subskrybenta.

Niechaj długość nagrania nie przekracza minuty. Mów zwięźle i tylko o tym, co najważniejsze.

Najpierw podziękuj serdecznie za zapisanie się na listę i upewnij subskrybenta, że za chwilę otrzyma na email obiecane mu materiały. Potem powiedz, że masz dla niego specjalną ofertę.

Zaznacz, że jest to oferta jednorazowa, która zniknie po odświeżeniu strony, albo że trwa tylko przez 20 minut – w zależności jakie rozwiązanie zastosowałeś.

Powiedz krótko co dla niego masz, jakie to jest wartościowe. Na koniec zaznacz jak tanio to sprzedajesz, jaka jest cena regularna, podkreśl wyjątkowość oferty.

Zadbaj, aby wideo zaczęło się automatycznie odtwarzać zaraz po wejściu na stronę. Możesz też eksperymentować z ukryciem elementów nawigacji odtwarzacza, tak aby nie można było przewinąć ani zatrzymać nagrania.

Co oferować?

Zaoferuj produkt, który sprzedajesz na co dzień. Niechaj będzie on naprawdę wartościowy, by samą jakością się obronił.

Zaproponuj go w naprawdę niskiej cenie. Niech to będzie zniżka co najmniej 40, 50 albo i więcej procent.

W ofercie podkreśl to jak wielka okazja stoi przed klientem. Przekreśl starą cenę, wyeksponuj tę promocyjną. Zaznacz o ile % taniej może teraz kupić, ile oszczędza.

Cena musi być niska

Produkt, który chcesz sprzedać powinien być drogi, ale jego cena musi być niska, nieadekwatna do jego rzeczywistej wartości.

Przykładowo, jeśli oferujesz szkolenie po cenie regularnej 3000 zł, to niezwykłą okazją będzie kupić je za 1500 zł. Jednak taki produkt i taka cena raczej nie nadają się na One Time Offer.

1500 zł, mimo, że jest atrakcyjną ceną za to szkolenie, jest jednak zaporową. Takich zakupów nie podejmuje się pod wpływem chwili. Kwota jaką klienci będą w stanie zapłacić pod wypływem emocji i chwili zależy oczywiście od branży i Twojej grupy docelowej

Trzeba mieć jednak na uwadze, że ktoś kto dopiero zapisuje się na Twoją listę adresową, nie zna Cię jeszcze i jest „chłodnym” kontaktem. Ustal cenę, przed którą nawet obca osoba nie będzie miała oporu. Testuj różne warianty, możesz zwiększać stopniowo cenę i badać konwersję.

Produkt musi być powiązany z gratisem

Klient podał Ci email, gdyż to co oferujesz mu w zamian (ebook, raport, checklista) jest dla niego wartościowe i w danym momencie potrzebne.

Dlatego dobrze, aby produkt w One Time Offer był silnie powiązany tematycznie, rozwiązywał podobny lub ten sam problem, ale na wyższym poziomie. OTO może pomóc szybciej, sprawniej w większym stopniu wdrożyć to co było za darmo. Ważne, aby sprzedawany produkt był tak samo (lub bardziej) potrzebny klientowi jak gratis.

Podsumowując

Nie bój się eksperymentować, zmieniać i mierzyć. Być może nie każda wskazówka z powyższych sprawdzi się w Twoim biznesie i może sam odkryjesz kolejne zależności.

Napisz śmiało w komentarzu, co sprawdza się u Ciebie, albo jeśli masz problem z wdrożeniem, coś jest nie zrozumiałe.



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem