One Time Offer po zapisaniu na listę adresową, zamiast strony podziękowania – 3 przykłady

One Time Offer zamiast strony podziękowania to prawdopodobnie najszybszy sposób na przekonwertowanie adresu email na płacącego klienta. Część subskrybentów jest już gotowa do zakupu, dlaczego miałbyś tego nie wykorzystać? Złóż im ofertę nie do odrzucenia 🙂

Coraz więcej blogerów, sklepów internetowych, stron firmowych, mniej lub bardziej skutecznie, prosi o podanie adresu email. I słusznie, inaczej wizyta byłaby prawdopodobnie stracona. Tracisz też klienta, jeśli nie spróbujesz mu sprzedać, zaraz po zapisaniu się na listę adresową.

Formularz i strona podziękowania

Coraz częściej formularz zapisu wyskakuje jako popup po wejściu na stronę, lub przy próbie jej opuszczenia. Bywają takie rzucające się w oczy na samej górze strony jak i te mniej inwazyjne gdzieś z boku. Nie brakuje również tych na samym dole, ukrytych w stopce. Pomijam rozważania na temat skuteczności poszczególnych rozwiązań 🙂

Jak wiele rodzajów formularzy, tak samo stron podziękowania, a w zasadzie „tego” co się stanie po podaniu adresu email. Może nie zdarzyć się nic, żadnego komunikaty, brak przekierowania. Formularz może zniknąć, pojawi się komunikat by potwierdzić subskrypcję. Albo zostaniemy przekierowani na stronę główną… Takie akcje najczęściej zaobserwowałem, a analiza wszystkich przypadków to temat na osobny artykuł.

Standardowy lejek

Najprostsza ze ścieżek jaką przemierza potencjalny klient podczas zapisu na listę adresową składa się z nie więcej niż 2 kroków.

1. Formularz zapisu
2. Strona podziękowania, przekierowanie, komunikat

I to właśnie krok drugi to często niewykorzystane możliwości. Od tego co wyświetlisz użytkownikowi po zapisaniu się na listę adresową, zależy skuteczność Twojego biznesu.

Możesz pokazać mu komunikat, że zapisał się i dziękujesz, albo przekierować na stronę główną, marnując tym samym możliwość natychmiastowej sprzedaży.

Albo możesz przedstawić mu ofertę nie do odrzucenia – jednorazową ofertę OTO lub ofertę ograniczoną czasowo.

Efektywny lejek

Pożądany lejek to co najmniej 3 kroki. Między formularz zapisu a stronę podziękowania, wstawiamy One Time Offer. I teraz ścieżka jaką pokonuje zapisujący się na Twoją listę może wyglądać tak:

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

1. Formularz zapisu
2. One Time Offer
3. Strona podziękowania

Nie masz nic do stracenia. Email użytkownika i tak już pozyskałeś, dlaczego więc nie spróbować mu czegoś sprzedać.

#1 Darmowy kurs i płatny ebook

Pierwszy przykład zastosowania OTO nad jakim się pochylimy to zagraniczny blog startamomblog.com

Na stronie głównej, zaraz po wejściu mamy rzucający się w oczy blok z formularzem zapisu na darmowy kurs, obok którego nie sposób przejść obojętnie.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Jeśli trafimy bezpośrednio na jakiś pojedynczy wpis blogowy, po chwili scrollowania na pierwszy ekran wskoczy formularz popup zachęcający do zapisu na ten sam darmowy kurs.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Po podaniu adresu email, następuje przekierowanie na osobną stronę. Na samej górze, na czerwonym tle, jest podziękowanie i informacja, że kurs do pobrania jest już na skrzynce email.

Poniżej widać okładkę ebooka i informację o 40% zniżki na jego zakup (za $29).

Jeszcze niżej jest zegar odliczający czas pozostały do końca oferty. Mamy tylko 20 minut na podjęcie decyzji a czas ucieka z każdą sekundą, na co dobitnie wskazuje licznik.

Dalej wideo w którym przemawia autorka i standardowe elementy oferty

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Na samym dole możliwość rezygnacji z oferty – „Nie dziękuję, nie chcę się dowiedzieć jak zarabiać 17 tys dolarów miesięcznie”, paradoksalnie będąca jednocześnie kolejnym elementem zachęcającym do jej skorzystania 🙂

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Co się stanie po 20 minutach?

Tracisz bezpowrotnie możliwość skorzystania z oferty. Po upływie czasu zostaniesz przekierowany na inną stronę, tutaj akurat z prezentacją innych płatnych produktów.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Na tej stronie między innymi znaleźć można ten sam ebook, który był na OTO, ale już w standardowej cenie.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

To klasyczny przykład zastosowania OTO zaraz po zapisaniu się na listę adresową i jakże genialny przykład natychmiastowej konwersji leadów.

Jak autorka sama opisuje, dzięki takiemu rozwiązaniu, bez wysiłku zarabia dodatkowo 3000 dolarów. Gdyby nie zastosowała OTO, prawdopodobnie większa część albo całość przepadłaby.

#2 Darmowy ebook i One Time Offer za 99 zł

Na rodzimym rynku One Time Offer również świetnie się sprawdza… ale tylko u tych, którzy to stosują 🙂

Świadomość po woli, ale rośnie. Podobnie jak samo proszenie o adres, jeszcze kilka lat temu robili to tylko Ci odważni, co obserwowali rynek amerykański, dziś z różnym skutkiem, ale prawie każdy.

Tak jest z wieloma technikami marketingowymi, również z OTO. Dlatego warto zacząć już dziś

Kolejnym przykładem jest blog liczysiewynik.pl W prawej kolumnie jest grafika zachęcająca do pobrania ebooka, po kliknięciu otwiera się popup z paskiem postępu i formularzem zapisu.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Co się stanie po wysłaniu formularza? Przekierowanie na stronę ze specjalną ofertą. Strona wyświetli się tylko jeden, jedyny raz. Nie ma tutaj licznika odliczającego, ale po odświeżeniu lub zamknięciu strony, nie da się na nią powrócić.

Na samej górze jest wideo nagrane przez autora. A dalej oferta na szkolenie w okazyjnej cenie 99 zł

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Bartek Popiel, autor bloga w jednym z podcastów zdradza, że jego One Time Offer pokrywa mu koszty działalności, życia, ZUSów i pracowników

Na sprzedaż produktu w ramach OTO, nie trzeba wydawać dodatkowych pieniędzy na reklamę, ani poświęcać czasu na jakiekolwiek inne działania marketingowe. Raz ustawiony automatycznie lejek jest bezobsługowy.

#3 Darmowy arkusz, oferta i kolejna oferta

Kolejny przykład pokazuje, jak można iść krok dalej i jeszcze więcej wycisnąć z jednego klienta.

Na blogu directresponse.pl można pobrać darmowy arkusz pomocny przy określaniu profilu klienta. Po zadeklarowaniu chęci pobrania wyświetla się popup z formularzem zapisu.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Warto zwrócić uwagę, że na górze również widoczny jest pasek postępu.

Po wypełnieniu formularza następuje przekierowanie na stronę, na której to widzimy informację informację, że darmowy arkusz został wysłany już na maila, a teraz dla ciebie oferta na kurs za jedyne 17 zł…

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Ważna przez 40 minut.

W treść oferty wpleciony jest licznik odliczający czas do jej końca. Umieszczenie licznika na stronie sprzedażowej wywołuje presję na kliencie i wrażenie uciekającej okazji.

Ci, którzy skuszą się na tę ofertę są przekierowani na kolejną ofertę

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Droższą, bo za 56,95 zł, ale której cena standardowa to 694,96 zł.

Genialna technika zwiększania wartości koszyka, którą zastosować można nie tylko w omawianym lejku, ale również przy bezpośredniej sprzedaży konkretnego produktu.

Klient jest chętny na zakupy, ma otwarty portfel, dlaczego więc nie zaproponować mu czegoś jeszcze… Z własnych doświadczeń wiem, że Adrian (autor bloga) stosuje jeszcze ciekawsze i bardziej skomplikowane ścieżki w swoim biznesie 🙂

Na dole, tej drugiej oferty, są do wyboru 2 opcje, albo powiększyć zamówienie, ale pozostać tylko przy produkcie z oferty pierwszej.

One Time Offer po zapisaniu na listę adresową

Tutaj ścieżka się kończy, przechodzimy do formularza zamówienia i płatności…

Cechy wspólne

Jeśli jesteś uważnym czytelnikiem i chcesz też wdrożyć OTO u siebie, to pewnie wynotowałeś kilka wspólnych cech, jakie miały te oferty. W celu podsumowania, wymienię je tutaj, jednak wkrótce pojawi się osobny artykuł na ten temat

Cechy skutecznej One Time Offer

  • Widoczny formularz zapisu, formularz popup
  • Zapis na listę w zamian za darmowy materiał (kurs, ebook, szablon, checklista)
  • Pasek postępu podczas zapisu – do rozważenia
  • Informacja nad ofertą o sukcesie zapisu oraz wysyłce obiecanych materiałów
  • Licznik odliczający koniec trwania oferty
  • Opcjonalnie skrypt wyświetlający stronę tylko jeden raz
  • Wideo na stronie ofertowej, najlepiej z autoodtwarzaniem
  • Oferowany produkt płatny musi być wartościowy i w naprawdę niskiej cenie
  • Płatny produkt musi być na tyle tani by można go było kupić pod wpływem impulsu


Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem