10 elementów skutecznego Landing Page’a

Jak stworzyć landing, który zagwarantuje Ci wysoką konwersję? Dowiedz się, czego nie może zabraknąć na dobrze zaprojektowanej stronie lądowania. Sprawdź, co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż przez landing page. Mam dla Ciebie listę 10 niezbędnych elementów skutecznej strony ofertowej!

1. Skuteczny nagłówek

Nagłówek powinien być prosty, treściwy i zachęcający do pozostania na stronie. Musi intrygować, ale jednocześnie możliwie precyzyjnie wskazywać na temat oferty. Powinien nawiązywać do treści reklamy, która sprowadziła klienta na landing page.

10 elementów skutecznego landing pageprzykład nagłówka oferty z directresponse.pl

W nagłówku możesz nawiązać do problemu klienta i jednocześnie zapewnić, że masz gotowe rozwiązanie. Możesz również przedstawić kluczową zaletę swojego produktu lub usługi. Jeśli masz do przekazania więcej informacji, stwórz 2 nagłówki z różną wielkością liter (główny i dodatkowy).

Pamiętaj, że to właśnie nagłówek decyduje o tym, czy klient przeczyta Twoją ofertę.

Przykłady nagłówków, które moglibyśmy umieścić na landingu promującym ten artykuł lub szkolenie na podobny temat:

Poznaj tajemnicę tworzenia skutecznych landingów!
Dowiedz się, jak zwiększyć konwersję nawet o kilkadziesiąt procent!

2. Koncentracja tylko na jednym temacie

Dobra strona ofertowa ma tylko jeden, konkretnie zdefiniowany cel. Landing nie jest miejscem na prezentowanie dodatkowych możliwości, alternatywnych rozwiązań.

Twoim celem jest przekonanie klienta, że ten konkretny produkt czy usługa są mu w danej chwili niezbędne i dokładnie w tym momencie najbardziej opłaca się podjąć decyzję o zakupie.

Klienta należy prowadzić w ten sposób, aby każda kolejna informacja utwierdzała go w przekonaniu, że warto skorzystać z oferty.

3. Wprowadzenie – nawiązanie do problemów i potrzeb klienta

Tworząc stronę ofertową, zastanów się głównie nad tym, jakie potrzeby klienta możesz zaspokoić i które z jego problemów rozwiązać.

Przekonaj swojego potencjalnego klienta, że znasz jego sytuację, dzięki czemu jesteś w stanie mu realnie pomóc. Solidne wprowadzenie spowoduje, że klient chętniej zapozna się z zasadniczą częścią oferty.

10 elementów dobrego Landinganawiązanie do problemów klienta w ofercie na stronie tosieoplaca.pl

4. Opis kluczowych zalet produktu/usługi

Skoncentruj się na najważniejszych zaletach swojego produktu czy usługi. Nie zarzucaj klienta informacjami, które nie są mu zupełnie potrzebne do podjęcia decyzji.

Skup się na rozwiązaniach i korzyściach. Część opisująca ofertę powinna wprost nawiązywać do wprowadzenia, w którym odwołujesz się do potrzeb klienta.

10 elementów dobrego Landingaprzykład z gabinetodzaplecza.pl

Pokaż, co zmieni się w życiu osoby, która zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty. Korzyści wypisz w przejrzysty sposób, np. w podpunktach.

Możesz dodatkowo pogrubić kluczowe słowa. Rozwiewaj od razu wszystkie wątpliwości, odpowiadaj na pytania, zanim jeszcze zostaną zadane. Klient nie powinien mieć absolutnie żadnych wątpliwości związanych z Twoją ofertą – tylko wtedy od razu podejmie decyzję o zakupie.

5. Informacje o Twoim doświadczeniu

Nie zapomnij o tym, aby napisać kilka zdań o sobie lub swojej firmie. Masz zamiar prowadzić szkolenie? Udowodnij, że masz odpowiednią wiedzę i kwalifikacje.

10 elementów dobrego Landingaprzykład z oferty książki na haloziemia.pl

Możesz wspomnieć o swoim wykształceniu, doświadczeniu i dotychczasowych osiągnięciach. Szczególnie o tych, które są bezpośrednio związane z Twoją aktualną ofertą.

Jesteś właścicielem biura podróży? Uzupełniając ofertę wycieczki, napisz jak długo działacie na rynku, z iloma klientami współpracowaliście, jakie kierunki obsługujecie itd. Chodzi o budowanie wiarygodności i zaufania.

6. Estetyczna i spójna grafika

Zadbaj o jakość zdjęć, estetykę wykonania landinga oraz jego wewnętrzną spójność. Nie stosuj jednocześnie dużej ilości kolorów i fontów. Staraj się, aby kluczowe elementy (np. przycisk call to action), były w kontrastującym, ale nadal pasującym do całości kolorze.

10 elementów dobrego Landingalanding page paniswojegoczasu.pl

Twój landing nie może być zbyt spokojny i stonowany, ale jednocześnie nie powinien wywoływać w kliencie irytacji. Staraj się, aby każda zmiana od przyjętego przez Ciebie stylu (kolor, wielkość) miała konkretny cel – zwracała uwagę na najważniejsze, naprawdę kluczowe elementy oferty.

Nie zapomnij o stworzeniu i przetestowaniu mobilnych wersji swojego landinga.

7. Opinie innych klientów

Prawdziwe i podpisane opinie innych klientów są najlepszym sposobem na rozwianie ostatnich wątpliwości u osoby czytającej ofertę.

Na końcu swojego landinga zamieść sekcję, w której zacytujesz kilka wybranych opinii. Skąd je wziąć? Dobrym sposobem na pozyskanie opinii są ankiety online, do których kierujesz po pewnym czasie od zakupu produktu lub usługi. Aby zachęcić klientów do ich wypełniania, zaoferuj im dodatkowy bonus.

10 elementów dobrego Landingaprzykład ze strony sprzedażowej na olagosciniak.pl

8. Możliwość wyboru wariantu zakupu

Podsumowując ofertę, daj swojemu potencjalnemu klientowi wybór spośród dwóch lub maksymalnie trzech opcji. Jeśli sprzedajesz kurs online, możesz np. zaoferować zakup samego kursu (wersja tańsza) lub kursu z dodatkowym wsparciem szkoleniowca w postaci indywidualnych konsultacji (wersja droższa).

Taka formuła sprzyja podejmowaniu decyzji o zakupie. Zamiast myśleć nad tym, czy kupić szkolenie, zaczynamy się zastanawiać, którą z opcji wybrać.

10 elementów dobrego Landingawarianty produktu na prakreacja.pl

9. Odliczanie do końca trwania oferty

Presja czasu mobilizuje do szybkiego podejmowania decyzji. Jeśli na swoim landingu umieścisz licznik, który będzie pokazywał czas do zakończenia oferty, uzyskasz znacznie lepszy wynik, niż w przypadku strony ofertowej bez licznika.

Warto również rozważyć zastosowanie dodatkowego ograniczenia polegającego na tym, że daną ofertę klient może zobaczyć tylko raz – one time offer (OTO). Po upływie określonego czasu strona z ofertą przestanie być aktywna – klient może zostać przekierowany na inną, wybraną przez Ciebie stronę, a ponowne wejście na landinga z ofertą nie będzie możliwe.
10 elementów dobrego Landingaprzykład z startamomblog.com

10. Call to action – wezwanie do działania!

Na landing page znajdziemy je najczęściej w formie przycisku. Przycisk ten powinien wyróżniać się wyglądem na tle całej oferty oraz zawierać prosty, konkretny komunikat, np. „KUP SWÓJ KURS” lub „POBIERZ DARMOWY E-BOOK”.

10 elementów dobrego Landinga

Ważne, aby na tym etapie nie budzić wątpliwości u klienta. Jeśli informacje w otoczeniu przycisku nie zawierają potwierdzenia tego, co obiecaliśmy powyżej (np. rabatu), klient może obawiać się, że zostanie oszukany. Zamiast pisać „KUP E-BOOKA”, lepiej więc napisać „KUP E-BOOKA 30% TANIEJ!”

Jeśli zastosujesz wszystkie z wymienionych powyżej elementów, możesz mieć pewność, że Twoja strona lądowania pozwoli Ci na uzyskanie naprawdę wysokiej konwersji!

Zakładając, że każdy z powyższych punktów pomoże Ci uzyskać o 2-3% wyższą konwersję, to w efekcie będziesz mieć 20-30% więcej klientów! Naprawdę warto dbać nawet o najdrobniejsze detale!

Które elementy wykorzystujesz na swoich landingach? Daj znać w komentarzu, co się u Ciebie najlepiej sprawdza!



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem